söndag 22 december 2013

Julgranar och spårvagnar!

Mammas kille skrattade och undrade hur vi skulle få hem granen, HA nu är den hemma hos mamma! 
Det var mycket lättare att få hem granen än vad jag trodde :)
Spårvagnar är verkligen inte gjorda för att transportera granar, jag gömde en stor karl bakom min gran som jag släppte fram när han skulle av, då stod jag i vägen för en annan som skulle av. Men ingen klagade och alla bara log (antar att de faktiskt tänkte att jag va lite konstig som åkte runt med en gran på spårvagnen ist för att kolla om jag har en kompis som kan köra mig, men vem känner man som frivilligt vill köra en gran som barrar?! :)) 
Sen skulle den pyntas.... julgransljus, barn och en katt! Det var ett tag sedan mina gran ljus va uppe så innan de kom i granen var de ju ett litet mysterie hur de skulle fästas, tycker faktiskt inte att de är helt självklart att man öppnar fästklämman på fel håll ;) Men nu e de uppe å de lyser fint. Barnen satte i kulorna och katten jagade julgranskulor.
Nu står den iaf fint pyntad och lyser upp för mor i hennes vardagsrum! 
Julkänslan börjar lixom infinna sig så smått nu (svårt att få julkänsla när de är 7+ ute och spöregn)
















































Jag vill ha en sån kula!
HAHA MIN kula! 
Jag skall bara vänta tills dom har lagt sig, sen är alla kulor mina! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.